Lång men bra dag.



Idag har varit en lång dag i skolan. Kom hem vid halv sex. Vi hade dubbel-lektion... Idag har vi gått igenom 40-tals makeup och 60-tals makeup; alltså perfekt mun, eyeliner och lösfransar i fokus. Gick riktigt bra. Är nöjd med min insats under dagen. Fick till munnen och fransarna riktigt bra, så jag är nöjd. Att göra perfekt mun är så roligt... Dessutom tycker jag det är skitsnyggt med rött läppstift !

Under lektion nr 2 hade vi hårstyling. Också riktigt roligt, kunde ju det mesta redan... Flät-tekniker, tuperings-tekniker osv. Jag lärde mig dock något nytt om hur jag kan få lite mer volym i mitt tråkiga hår. Förut brukade jag ju använda volume mastern eller tupera, vilket inte blir nå vidare snyggt något av det eftersom mitt hår är så tunnt att det alltid syns igenom. Så i fortsättningen kör jag nog på att föna håret.

Imorgon har vi sotning. Det har jag sett fram emot !

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Hej! Den här sminkningen var SÅ fin!

Skulle jättegärna vilja ha en beskrivning hur du gjorde och vad du tänkte på! Funderar över sminkning till min bal och den här skulle passa perfekt! Om du har tid och lust så får du JÄTTEgärna maila det till mig :)

SÅ FINT

2011-05-17 @ 17:32:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0