Prov.



Idag var första dagen vi hade modeller i skolan. Andra än oss själva alltså... Vi hade praktiskt prov och Inga fick bli min första modell. Gick riktigt bra faktiskt. Blev ganska nöjd med makeupen på henne, och det tror jag hon blev oxå :) Hennes ögon kom fram och hon passade jättebra i färgen på lockskuggan.
Efter det första provet plockade vi ihop och vi började undra vad vi skulle göra resten av dagen, men då slänger Therese fram ett till oförberett prov, haha. Det gick inte helt smärtfritt, eftersom jag inte har hunnit lägga ner så mycket tid på skolan den senaste veckan, vilket verkligen kändes skit !
Men efter skolan idag hade jag möte med Mia på jobbet. Ska bara jobba två veckor till. Och det känns faktiskt skönt, konstigt nog. Det blev för mycket press för mig med allt nytt i skolan och ett nytt jobb inom en bransch som jag aldrig jobbat i innan. Det behöver få växa fram lite mer. Jag har inte bråttom, som Mia sa så är jag bara i början av min "makeupkarriär"... Jag ska verkligen lägga ner all energi på skolan nu och njuta av tiden som är. Som ni redan vet så trivs jag fantastiskt bra i skolan. Jag går dit varje dag med glädje och känner sällan stress över skolan, jag tycker bara det är roligt. Stressmomentet den senaste tiden har varit jobbet. Jag känner mig "hemma" i skolan och det här är en sak man bara gör en gång i livet, så nu ska jag njuta av de här månaderna och ha riktigt roligt ! :)

Kommentarer
Postat av: Mamma

Ojjjjj! Det är helt sjukt .....Så snyggt det blev! Kände nästan, inte igen henne! :)

2010-02-05 @ 15:57:44
URL: http://marithaerlandssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0