Året som har gått - 2009.

Jag brukar alltid göra en årsresumé, men jag är nog inte så seriös detta gång. Året har gått alldeles för fort och jag har inte riktigt hunnit med. Men här kommer några av höjdpunkterna.

Detta gjorde mig glad.
Att jag kom på vad jag ville göra med mitt liv och kämpade för det.
I början av 2009 hade jag ingen aning om vad jag ville göra med mitt liv. Att jag ville göra något kreativt var ingen nyhet, frågan var bara vad. Nu när året är slut har jag sökt utbildningen som Makeup-artist och var på min första intervju och kom in. Ett minnesvärt ögonblick när jag verkligen insåg att jag kom in och att jag nu ska få göra första steget i en av mina drömmar.



Stunder jag kommer minnas.
Allt spontant tok vi har gjort.
Grillat mashmellows över tända ljus nere vid älven, alla festkvällar tillsammans med vännerna.
Peace & love-festivalen.
Peace & love är ju något man minns från år till år. Stämningen, glädjen, sommaren, solen, banden, människorna... Underbart helt enkelt !



Resor.
Resan till Stockholm.
Bodde på hotell, shoppade, var på Grönan och träffade Nina.
Resan till Kolmården.
Något jag velat gjort i många år med tanke på delfinerna. Det som var mest minnesvärt var självklart delfinshowen, helt otroliga djur.
Resan till Sunny beach.
När jag första gången åkte år 2006 kunde jag aldrig tro att jag en gång skulle komma tillbaka. Jag längtade hem en del, men denna gång blev det oslagbart. Sunny beach är definitivt ett ställe man ska åka till om man gillar sol, bad i stora vågor, shopping och party. Vill man däremot åka för att ha det mysigt och äta god mat ska man nog välja ett annat resmål. Men tillsammans med vänner, perfekt !



Något jag aldrig gjort förut.
Stått framför kameran inför en människa jag inte känner.
Ända sen jag var liten har jag ogillat att stå framför kameran, men nu när man blivit lite äldre har det ändrat riktning lite grann. Bilder är ju det roligaste man kan ha ! Man kan förverkliga minnen som man annars kanske inte minns. Det är dessutom roligt att ha några fina bilder på sig själv.
Suttit modell åt blivande makeup-artister.
För några år sedan skulle jag inte ens ha kommit på tanken att sitta modell åt någon jag aldrig träffat innan. Jag anmälde mig för att själv kunna se om yrket skulle kunna vara något för mig, och det tog inte lång tid innan jag insåg hur underbart det vore att få syssla med något man tycker om.



Förhoppningar på år 2010.
Jag har inga stora förhoppningar på det kommande året direkt. Jag hoppas att jag klarar av skolan med bra betyg och att jag lyckas komma någonstans därefter, men jag är så väl medveten om att det är svårt att få jobb inom det yrket, men...kämpa, kämpa, kämpa. Annars hoppas jag på att få komma utomlands minst en gång detta år, men gärna fler. Jag hoppas på en riktigt bra sommar och på att få lära känna nya underbara människor. Om jag fick önska så skulle jag oxå önska att vi fick flytta till en större och finare lägenhet, så att jag kan inreda och leva ut min kreativitet lite mer.


Kommentarer
Postat av: FotobyDenise [O R D & F O T O]

God fortsättning, kika gärna förbi min blogg och skriv vad du tycker:) Om du gillar den så är det bara att klicka på den blåa knappen på bloggen så får du följa den helt gratis:D Blir så glad för varje kommentar!<3

Tack i förhand

Kram Denise

2010-01-04 @ 17:15:55
URL: http://fotobydenise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0