Gårdagen...



Riktigt trevligt igår. Åkte hem till Emma och drack vin och snackade skit innan vi drog vidare. Det är sällan vi umgås nu för tiden, så det var riktigt trevligt. Ganska lika är vi nog inom vissa saker oxå upptäckte vi igår. Vi vet mycket om varandra trots att vi träffas så sällan, men vi har ju känt varandra sen vi föddes och vuxit upp tillsammans, låtsassyster...

En sak som jag bara måste ta upp... Hur kommer det sig att vi beter oss annorlunda mot kompisar som är av det motsatta könet ? Hur kommer det sig att man kan säga "jag älskar dig" till en tjejkompis, men inte till en killkompis ? Jag har några killkompisar som jag kan vara mig själv till 100 % med, jag kan ge dem en kram, jag kan säga att jag tycker om dem och att jag uppskattar dem, jag kan stå bredvid dem på dansgolvet utan att vilja något mer. Men alltid är det någon som ska ifrågasätta det. Varför ska vänskap ifrågasättas ? Jag kan förstå om man ifrågasätter när det är någon man aldrig träffat förut, men när man har känt varandra i flera år och känner att man är bra vänner, varför ska man inte kunna bete sig som det bara för att man har olika kön ? Jag blir förbannad över sånna här saker. Samhället idag försöker få barn och ungdomar att växa upp i ett samhälle där det ska vara jämlikt, kombinationen i mitt huvud går inte ihop. Varför är det ok att stå och dansa med en tjejkompis på krogen tex men inte med en bra killkompis ? Vad jag försöker säga är att det spelar ingen roll vilket kön man har, man kan dela samma vänskap oavsett !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0