I makeup-väskan - creme foundation.



Jag lovade ju att jag skulle skulle visa er min nya väska och allt innehåll. Det blev lite mycket idag och jag har inte riktigt haft tid. Så jag börjar lite lätt med att visa er alla creme foundation's. Det finns 9 st utav dessa, plus en genomskinlig som används för att blanda ut de andra färgerna för att få en mindre täckande bas. Dessa foundation's har en hög täckförmåga (fråga mig, jag vet, man ser praktiskt taget ut som en docka av dessa, dock lite för täckande för min smak). Denna är perfekt i fuktiga miljöer och har tydligen till och med använts under undervattensfotograferingar. Eftersom det finns 9 st av dem så kan man enkelt blanda till en färg som matchar din egen hudton ! Dessa kostar 279 :- st på makeupfabriken.se.

Min egen åsikt om dessa foundation's är att de täcker otroligt bra. Du behöver inte ens använda concealer, utan dessa täcker blemmor och röda områden utmärkt ! Är du däremot ute efter en lite tunnare och mer naturlig bas kan du bli besviken. Men de passar perfekt för utekvällar på dansgolvet, om du vistas i fuktig miljö så som regn osv. De sitter alltså väldigt bra och är väldigt täckande.

Baserna är i stort sett allt vi har gått igenom idag i skolan, tyckte därför att det passade sig att skriva lite om dem. Imorgon ska vi fortsätta jobba med basen, neutralisering, torrmodellering m.m. Jag längtar ! :)

Kommentarer
Postat av: sanna

ja och det är ju sjukt snygg, jag får nog ta och prova det snart :)

2010-01-26 @ 10:18:31
URL: http://sanniezannie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0