Intensivt är det...

(Makeupen som Fredrika gjorde på mig i fredags, har dock ingen mascara här.)


Shit vad mycket det är som händer just nu. Roligt är det, men riktigt intensivt oxå. Tur att jag är ganska stresstålig av mig. Lite tråkigt bara att jag nästan aldrig hinner träffa mina nära & kära. Så ni får inte tro att jag inte vill träffa er, utan det är bara riktigt mycket att göra nu. Saknar er ! ♥

I fredags måste jag nog säga att det inte riktigt var min dag i skolan i alla fall. När jag skulle åka hade jag tappat bort nyckeln och kunde inte låsa dörren, fick lov att åka med dörren olåst, vilket ni kanske förstår inte var det roligaste. Kunde inte koncentrera mig alls på vad Therese gick igenom under morgonen, men jag gjorde så gott jag kunde och fick ner alla anteckningar i alla fall. Men sen när vi skulle sminka och jag skulle lägga på rouge så sket sig alltihop och Fredrika blev att se ut som hej kom och hjälp mig ungefär. Ingen bra dag för mig med andra ord. Som tur var lyckades Fredrika riktigt bra med min makeup, och jag lät den faktiskt sitta hela kvällen när vi var ut på krogen oxå. Bättrade bara på den lite, och la på lite mascara. Och det var en himla tur att hon fick till det så bra för jag hade aldrig hunnit sminka om mig på kvällen.

Igår var vi på bröllopsmässa in gamla Stavberg, och sminkade modellerna. Riktigt roligt ! Och skönt att det var ganska lugnt så vi fick känna in oss lite. Det gick jättebra allting i alla fall och jag tycker vi klarade det alldeles utmärkt allihopa.

Snart kommer Sandra hit och hon ska sminka mig och jag henne. Vi har fått till läxa att vi ska göra två olika sminkningar under helgen. Jag har redan hunnit med tre. Sandra blir den fjärde :) Men det är bra att jag får träna lite extra. Det är ju som sagt ganska intensivt i skolan så vi har nya moment varje dag. Det gäller att ha huvudet på skaft :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0