Lite intensivt är det...

(Här är Sandra efter dagens lektion, så här ser ni lite hur det ser ut på Makeupstudion)
(Jag testade sminka Katarina efter skolan. Här ser man ganska bra var jag har highlightat och lagt shading)

(Ansiktsformer)


Jag ber om ursäkt för att jag är lite tråkig i bloggen. Jag hinner inte blogga så mycket och ännu mindre svara på kommentarer vissa dagar, ni får ha översikt med det under den här tiden. Men fortsätt gärna kommentera, jag lovar att jag svarar så fort jag får en lucka :)

Idag har vi fortsatt träna på basen i skolan. Även lärt oss pudra (vilket inte är så svårt), neutralisera (vilket var lite annorlunda mot hur många gör hemma), sen har vi jobbat med ansiktskorrigering. Lärt oss dustning, shading och highlight. Highlight vet ju nästan alla vad det är, det öppnar upp och förstorar. Dusting däremot kanske det inte är så många som har hört talas om innan ? Det används på neutrala partier för att trycka till och trycka in, tex om någon har en väldigt hög panna kan man justera detta med att göra en dustning på övre delen av pannan. Shading förstärker de skuggor som redan finns i ansiktet, som tex kindskuggorna under kindbenen.

Har kommit på att jag måste fota lite mer i skolan. Roligt att ha lite minnen från denna roliga tid, plus att det är bra dokumentation.

Vi fick i läxa, tills imorgon, att klippa ut olika ansiktsformer. Inte det lättaste när man knappt äger några tidningar, men man tager vad man haver :) Tog en paus nu för att vila huvudet lite, men ska återgå nu igen.

Kommentarer
Postat av: Ronja

Åh, Sandra in action! =) Jag har förstått att det är mycket för er i skolan... Men det blir nog lugnare sedan...

2010-01-27 @ 11:09:00
URL: http://www.metrobloggen.se/traning

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0