Bilder i Nolltvå.


Makeup-artist: Erica Erlandsson (jag)
Foto: Ryan Garrison


Idag har vi haft skola och sen plåtning hela dagen. Efter skolan gick vi och åt på fiket som ligger bredvid systemet och när jag precis ska börja äta säger Ines "Erica titta !" och slänger den senaste tidningen av Nolltvå till mig. I där sitter våra bilder som vi sminkade inför en plåtning för ett par veckor sedan. Bilderna blev skitsnygga och jag måste ju säga att det var otroligt roligt att få se dem i en tidning sådär och kunna tänka att det där har faktiskt jag gjort ! Tanken har knappt slagit mig att vårat jobb kommer synas utåt, så det var en riktig energi-kick. Försöker hitta på bilden på Maria som jag oxå sminkade på nätet, men kan tyvärr inte hitta den någonstans. Och tidningen jag ryckte åt mig på fiket ligger kvar i bilen, suck.

Plåtningen idag gick jättebra den med. Jag fick ta "tjej-modellen" eftersom hon var mörkhyad och jag tydligen är den enda som har lite erfarenhet av det... Det blev mycket dötid för oss makeup-artister under plåtningen, men det var ganska roligt ändå. Det blev mycket flumm och en hel del skratt i alla fall ! :)

Imorgon är det dags för den svartvita plåtningen med Ryan och vi ska göra sotning. Spännande !

Nu ska jag krypa ner i soffan och kolla på One tree hill och sen blir det sänggång ! Natti natti.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0