Ta bort nagellack med Clinique ?

Efter att jag igår kväll fick nog av Clinique's 3-step (som jag skrev igår kväll) googlade jag produkterna. Det dök upp massor (!) med diskussionsforum, där flera stycken skrivit "jag har hört att deras produkter är så starka att de till och med tar bort nagellack !". Fick aldrig någon klarhet i detta, eftersom de flesta faktiskt inte testat själva utan helt enkelt bara hade hört det ryktas om att produkterna skulle vara så starka. Jag har nu fått klarhet i rykterna och konstaterat att det faktiskt stämmer. Målade på ett klarrött nagellack på tummen, fram med ansiktsvattnet i 3-steps-serien, gjorde precis som med vanlig nagellacksborttagning; på en bomullstuss och på på nageln. Och mycket riktigt, nagellacket försvann ! Kan någon människa förklara för mig hur en produkt som är så stark att den tar bort nagellack kan vara bra för hyn ?! För mig är det ganska självklart att så starka produkter inte är bra för hyn. Och hur kan Clinique som är ett så känt märke ha produkter som har så ohälsosamma för huden ? Jag är djupt besviken. Med tanke på priset så förväntar man sig mer !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0