Weleda.

Som ni kanske minns från detta inlägget så började jag använda Weleda's produkter för ett tag sen. Jag är fruktansvärt trött på min hy och har nog aldrig varit så obekväm osminkad som jag har varit den senaste tiden. Jag hoppades att Weleda skulle vara svaret på mina böner, men jag måste nog tyvärr erkänna att så var inte fallet. Jag har varit lite snål och inte gett det en månad som de allra flesta vet att man alltid ska göra med nya produkter. Men den var ingen höjdare. Jag skulle kunna tänka mig att den är kanonbra för de som har lite normal/torr hy, men inte för mig.
Jag tycker om ansiktsrengöringar som löddrar och kan ta bort lite makeup osv, men denna fungerar inte alls. Och dagkrämen kändes alldeles för fet för min smak. Jag säger ingenting ont om Weleda för övrigt, för jag har hört mycket positivt om det. Men när jag tänker efter kommer de orden från dem som har lite känsligare hy.
Kanske den skulle kunna vara något för Linda som är så torr och känslig i hyn. Jag tror jag ska ge henne den så hon får testa, det vore roligt att se hur den fungerar på någon som har torr hy. Lite research från min sida där, men det är alltid roligt att se hur olika våra hudtyper faktiskt är :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0