Bullshit...



Jag har insett den senaste tiden att den enda du kan lita på är dig själv. Alla andra bara snackar skit bakom ryggen, skvallar om saker man talat om i förtroende. Visst, det gör väl alla ibland men då kan man stå för det också tycker jag. Det jag säger kan jag i alla fall stå för om någon skulle ifrågasätta mig. Det är skillnad på att snacka skit och att ha åsikter. Och jag är så trött på att vad man än säger så ska det vridas och vändas på och så låter det värre än vad det är. Man kan ju bara tänka sig den där leken man alltid lekte på dagis när man var liten, när man skulle sitta i en ring och viska något i örat på den som satt bredvid och sen skulle den viska vidare och när det hade gått runt skulle den sista säga ordet eller meningen som kom fram. Det var nästan aldrig samma ord eller mening som den som började sa. Förstår ni vad det är jag försöker säga ? Att folk bara snackar och snackar och sen går det vidare och till slut betyder de orden något helt annat än vad de egentligen gjorde från början.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Det är så sant! Det blir en höna av en fjäder.......

2011-08-22 @ 20:03:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0