Detta är inget annat än hemskt !



Det var med en tår i ögat jag möttes av denna video på flera ställen på internet denna morgon. Det är hemskt hur elaka barn & ungdomar kan vara mot varandra. Vad som är ännu mer hemskt är att de som får folk att känna sig såhär, som den här pojken gör, inte förstår vad det kan göra med en människa. Att man faktiskt kan förstöra livet för en människa eller till och med för de runt omkring som står hjälplösa och måste se detta varje dag. Jag minns hur det var i skolan och det är inget jag vill spola tillbaka tiden till ! Och det är med sorg man ser att inget har förändrats. Det finns alltid de som måste trycka ner andra för att själva känna sig bättre. I stället för att bara gå emot strömmen och göra något verkligt bra och finnas där för den personen som behöver det. Jag antar att det har med grupptryck att göra, men vem/vad är det som avgör om en människa är tillräckligt bra eller inte ? Varför är det så oacceptabelt att vara annorlunda eller att vara sig själv ? Jag önskar att alla människor kunde ta sig en tankeställare på detta och förstå att alla är lika mycket värda och att ingen ska behöva gå igenom sånna hemska år som många barn & ungdomar gör. Vissa tar sig ur det och kommer ur starkare än någonsin, medans det för vissa kan innebära hemska konsekvenser. Tänk på det !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0