Hemkommen från Mallorca.



Då har man varit hemma i 2 dagar. Jag har inte orkat/hunnit uppdatera förän nu, då det har hänt en del här hemma så tankarna har varit på annat håll. Och är fortfarande på annat håll. Men vid sånna här tillfällen inser man hur mycket vissa människor betyder för en, och då vill man inget hellre än att visa det så att de ska förstå hur mycket man älskar dem. Vissa människor kliver in i ens liv och stannar där helt enkelt, för evigt. Oavsett om man träffas varje dag, varje vecka, varje månad eller om det går ett halvår emellan.
Under resan till Mallorca har några av dessa människor funnits med i mina tankar varje dag och jag har oroat mig över hur de mår och hur det går. Nu när jag har kommit hem har jag träffat dem och det känns så skönt att se att de är ok och det känns skönt att vara hemma och i alla fall finnas i närheten och stötta när det är tungt. För finns det något värre än att vara flera timmar bort och inte kan ta sig hem när någon man bryr sig om mår dåligt ?

Resan för övrigt var häääärlig ! Vi badade i havet och njöt i fulla drag av solen & värmen. Vi bodde på ett ganska litet ställe, inte på något stort turistställe. Vi hade havet precis utanför hotellet och kunde se det från balkongen. Riktigt fin utsikt. Inga större utflykter gjorde vi - vi åkte in till Palma (som är Mallorcas "huvudstad"). Ingen vidare shopping för mig direkt, det var mer en stor stad. Jag gillar marknader när jag åker utomlands. Men det var fint.
Satt och myste på stranden en kväll, tills det blev invasion av de lokala barnen som hade något liknande fotbollsträning typ mitt i natten ;P
Sista kvällen var vi ut och tog en drink på hotellbaren, som hade riktigt fin utsikt över havet, men också ganska äckliga drinkar. Eller min var äcklig i alla fall, så Kalle var snäll och bytte med mig så jag fick hans i stället ;)
Med andra ord, det vi har gjort är solat, badat och bara njutit av varandra och en härlig semester i solen !

Nu när jag är hemma är jag sjukt deprimerad och tycker bara att det mesta är allmänt tråkigt. Regnet öser ner, det finns ingenting att göra.... Men vad annat kan man vara när man har varit i värmen en vecka och kommer hem till denna trista svenska sommar ?

Kommentarer
Postat av: linda - en vimsig mamma

Tack för att du kom hit! det var skönt att träffa dig igen! Och vilka härliga bilder, drömmer mig bort en del när jag ser dom =) kram

2011-07-27 @ 22:47:25
URL: http://holen666.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0