Lancome hudvård - första intryck.



Detta fick följa med mig hem från jobbet igår. Det gäller att passa på nu med rabatt-kupongerna och när Lancôme ger med en gåva till kunder som handlar för en viss summa. Så nu ska ni få höra första-intrycken på dessa produkter :)

Gel pure focus är en ansiktsrengöring för oily skin. Den har små, små mjuka korn i sig som tar bort döda hudceller. Men kom ihåg att det inte är en peeling, utan en daglig rengöring. Första intrycket på denna är att den verkligen gör rent på djupet och är ganska dryg.

Tonique pure focus är ett ansiktsvatten tillhörande pure focus-serien för oily skin. Den innehåller ett slags puder som ska matta ner huden. Innan du använder vattnet vänder man upp och ner på flaskan ett par gånger, utan att skaka. Första intrycket på denna är att den är lite starkare än det som jag haft innan, Clarins. Men den efterlämnar en riktigt ren, svalkande och fräsch känsla.

Hydra Zen är en ansiktskräm som finns i lite olika former, bland annat gel och kräm. Den som jag fick med i gåvan är krämen och jag är osäker på om den är för fet för mig, men efter rengöringen kanske den blir bra ändå. Jag får prova mig fram med denna. Men den ska vara lugnande på huden och anti-stress. På förpackningen står det att den passar för alla hudtyper men även känslig och torr hy. Men det står inget om hur krämen fungerar på de som får utslag osv vid stress. Min hud blir ju "tyvärr" inte torr vid stress och hormonförändringar, utan snarare åt andra håller. Men som sagt, jag ska prova mig fram med denna.

En annan sak som fick följa med hem är Schwarzkopfs nya torrschampoo ! I större flaska som Lee Stafford's men för samma pris, och en helt grym snygg flaska :)

I gåvan från Lancôme medföljer då som sagt Hydra Zen, Genifique, en liten doft av Tresor in love, en mascara och ett läppstift. Och jag älskar ju röda läppar så det ska bli intressant att prova läppstiftet :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0