Jag målar & målar. Jag bygger en hall....



I fredags kväll började jag måla om möblerna i hallen. När jag & K var i Äppelbo för något år sedan blev jag helt förälskad i dessa stolar och bord. Gammaldags, I love it ! Det var brunt och stolarna hade en dyna i mörkblått i ett tyg som drog åt sig allt katthår.
Jag hade inte tänkt måla om dessa möbler, men i fredags kände jag bara att jag inte var nöjd med hallen och att något måste göras. Lite ljusare färger måste in och dessa möbler fick bli mitt kommande projekt.
Nu när jag tittar på det efteråt förstår jag inte varför jag inte gjorde detta tidigare. Nu är det vitt, lite slitet, gammaldags och dynan är omklädd med ett lite gammaldags tyg också. Åh vad jag älskar sånna här möbler. Jag kanske borde tjata på K att vi ska åka upp till Äppelbo igen, jag lär säkert kunna hitta massor med fina saker där ;) Men synd bara att vi inte har någon plats. Den dagen vi skaffar hus kommer jag vara lycklig ända ner ifrån tårna och upp, åh så mycket skrot jag kommer få plats med ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0