Balsammetoden.

För 2 veckor sedan började jag med balsammetoden, vilket innebär att du inte använder något schampoo utan du använder balsam att tvätta håret med i stället. Alltså har du ett tvättbalsam och ett vårdbalsam. Jag var trött på platt, slitet och volymlöst hår så jag tyckte det var värt ett försök. Hur fan får du håret rent tänker ni säkert nu ? Ett schampoo innehåller massa sulfater som gör att det ska skumma när du tvättar håret. De flesta schampoon innehåller också mineraloljor och silikoner som torkar ut håret. Alla oljor du köper i butikerna säljer som sjutton, just för att de innehåller silikoner. Silikonerna gör att det lägger sig som en hinna runt hårstrået och gör att håret ser finare och mindre slitet ut, men egentligen torkar det bara ut håret.
Balsammetoden innebär att du helt enkelt struntar i att använda alla produkter som innehåller sulfater, mineraloljor och silikoner. Detta gäller även styling. Använder du stylingprodukter med silikon i, ja då får du verkligen inte rent håret med hjälp av ett balsam ! Så med andra ord, låter du bli att använda dessa produkter behöver du inget schampoo för att få håret rent. Med balsammetoden använder du också en helt annan teknik när du tvättar håret än du gör när du använder schampoo.
Men nog om det, jag tänkte visa lite före och efter bilder ! Som alla säkert redan vet har jag alltid haft platt, tunt och tråkigt hår ! Ingen volym eller en enda liten lock har lyckats leta sig in i mitt platta hår. Men efter detta resultat, jag kommer aldrig vilja använda schampoo igen. Jag har både volym och lockar :D


(Här är mitt hår innan, tunt, volymlöst och slitet ! Ingen fröjd för ögat med andra ord)


(Här är nu två veckor senare ! Jag har inte stylat håret något alls här utan endast kramar i lite mousse i fuktigt hår efter duschen. Varför skulle jag vilja använda schampoo igen ? Håret är glansigt, mindre slitet och dessutom har jag fått volym och lockar utan att behöva göra någonting !)

Kommentarer
Postat av: linda - en vimsig mamma

vilken skillnad! kram

2012-02-16 @ 15:30:44
URL: http://holen666.blogg.se/
Postat av: Anonym

vad har du köpt dina produkter ...sugen på att testa kram kram

2012-03-02 @ 18:26:37
URL: http://http:/www.elin.poulzen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0