Coral Islands.



Efter vi hade varit på Phi Phi-öarna tyckte jag att det var så roligt att snorkla, så vi bokade in en tur till Coral Islands. Där går korallrevet ända upp till stranden och du behöver inte vara ute på djupt vatten för att snorkla. När vi kom fram var det lite vågor och jag kunde inte se en enda fisk, men på med snorkelutrustningen och i... I vattnet flöt det runt små, små maneter. De var inte större än 2 cm kanske, men de flockade sig. Jag försökte att ignorera dem, men när det började brännas i ljumsken och jag fick dem i händerna och till slut stod och kastade iväg dem började jag få nog. Försökte dyka i under för att slippa se dom, men då kryllade det framför ögonmasken. Då fick jag lite panik och tyckte bara att allt kändes äckligt, så jag klev upp och var grymt besviken på denna tur som skulle vara så så fantastisk vad vi hade hört/läst. Det var lite mulet och att sola kändes inte heller så roligt. Men efter ett tag tittade solen fram och det blev klarblå himmel och även kollugnt i vattnet. Vågorna la sig och vattnet blev helt kristallklart och helt plötsligt kunde du inte se en enda manet. Hur det gick till vet jag inte... Men då var det bara i och snorkla då :) Fiskarna vi såg var inte lika fina som de på Phi Phi-öarna, men vi såg i alla fall fiskar. Efter ett tag kom det några långa fiskar som var flera dm långa, såg ut som en liten haj nästan. Någon ropade till sina barn att de inte skulle gå för nära "ålen" som simmade där ute. Det visade sig att det var någon slags trumpetfisk. De var snabba som sjutton och jag vågade inte snorkla eller simma när de var där, men det var roligt att stå i vattnet och titta på dom i alla fall :)
Vi åt lunch i en liten "restaurang" som låg där. Jag vet inte ens om jag vill kalla det restaurang ens en gång, det såg ut som en matsal... Och detta var enda gången jag åt äcklig mat i thailand. Annars var maten kanonbra vart du än gick ! Som tur var så var detta ingen heldagsutflyckt, utan vi åkte hem vid tre-fyra tiden någon gång så då kunde vi gå och äta på någon av alla de restaurangen som fanns i närheten av hotellet :)

Nu har jag gått igenom det mest minnesvärda av våran underbara resa till Thailand ! Behöver jag säga att jag längtar tillbaka varenda jävla dag ?!

Kommentarer
Postat av: Carolina :-)

Vad fint det var! Ser så mysigt ut. :)

2012-02-06 @ 14:43:56
URL: http://carolinatyp.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0